- Πληροφορίες Σεμιναρίου
- Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο
- Σε Ποιούς Απευθύνεται
- Εκπαιδευτικοί Στόχοι
- Εκπαιδευτικές Μέθοδοι
- Παροχές
- Επιδότηση
- Πιστοποίηση
- Τύπος ΣεμιναρίουΜε φυσική παρουσία
- ΠόληΑθήνα
- Διάρκεια3 μήνες
- ΣυχνότηταΜία (1) φορά την εβδομάδα
Αεροσυνοδός (γυναίκα) ή Ιπτάμενος Φροντιστής (άνδρας), είναι ο εργαζόμενος μέσα στο αεροπλάνο ως μέλος του πληρώματος καμπίνας επιβατών (Cabin Crew), ο οποίος ασχολείται αποκλειστικά με τους επιβάτες κατά τη διάρκεια αεροπορικού ταξιδιού.
Το πρόγραμμα υλοποιείται σε συνεργασία με την NOBILIS AIR GROUP: Aviation, Travel & Tourism Experts in Jobs, Services & Training since 1972
Εκπαιδευτές του προγράμματος είναι:
- Γιοχάννα Καλαφούτη: Αρχισυνοδός και Εκπαιδεύτρια για όλους τους τύπους αεροσκαφών, Ελέγχουσα και Διοικητικό Στέλεχος της Ολυμπιακής Αεροπορίας.
- Ζωή Τσικούλου: Αεροσυνοδός Hellenic Imperial, απόφοιτος Νοbilis Air Group.
Το πρόγραμμα εκπαίδευσης περιλαμβάνει τα παρακάτω εκπαιδευτικά αντικείμενα:
Λειτουργίες του Επαγγελματία Αεροσυνοδού / Ιπτάμενου Φροντιστή
- Τα πάντα γύρω από το επάγγελμα: Ιστορία, Ρόλος πριν και τώρα, αλλά και στο μέλλον, Καθήκοντα, Γνώσεις, Πτυχία, Προ-απαιτούμενα προσόντα.
- Καριέρα, Ιεραρχία και όροι εργασίας.
- Η σωστή εμφάνιση, επαγγελματική εικόνα, στολή, αποσκευές.
- Πρόγραμμα εργασίας, ώρες πτήσης, ώρες απασχόλησης.
- Νομοθεσία, Κρατικές υπηρεσίες που σχετίζονται με το επάγγελμα.
- Ιατρική εξέταση, άδεια Υγειονομικής Αεροπορικής αρχής για ικανότητα πτήσης, Διάρκεια, Επανεξέταση σε τακτά χρονικά διαστήματα.
- Δημόσιες σχέσεις στο επάγγελμα.
- Η επαφή των αεροσυνοδών με τους επιβάτες
- Στοιχεία Γεωγραφίας και Τουριστικής Βιομηχανίας
Αεροπλάνα, Αεροδρόμια, Αεροπορικές Εταιρείες και Πτήσεις
- Ορολογία.
- Αεροδρόμιο: Εγχώρια και διεθνή αεροδρόμια.
- Αεροδρόμια: Δομή- Κτίρια- Υπηρεσίες – Εργαζόμενοι
- Κωδικοί αεροδρομίων, πόλεων, αεροπορικών εταιρειών.
- Κατηγορίες και τύποι αεροπλάνων
- Εξωτερική και εσωτερική περιγραφή αεροπλάνων.
- Αεροπορικές και Κατασκευάστριες εταιρείες
- Κατηγορίες αεροπορικών εταιρειών, δρομολογίων, θέσεων κατά ναύλους.
- Δρομολόγια μικρής μεσαίας και μεγάλης ακτίνας, με επιστροφή την ίδια μέρα, με διανυκτέρευση, εσωτερικά, διεθνή, συνεχόμενα.
- Πτήσεις απλές, εσωτερικού, εξωτερικού, συνδεδεμένες.
Διαδικασίες Αεροπορικών Ταξιδιών
- Αεροπορικοί ναύλοι και Αεροπορικά εισιτήρια.
- Ταξιδιωτικές διαδικασίες, έντυπα, έγγραφα.
- Θέσεις αεροπλάνων κατά ναύλους.
- Αριθμός πτήσης και Προγραμματισμένη αναχώρηση
- Καθυστερήσεις και Ακυρώσεις Πτήσεων
- Πολιτική των εταιρειών για τους επιβάτες και τους όρους ταξιδιού
- Διαδικασίες προετοιμασίας επιβατών για το αεροπορικό ταξίδι.
- Επιβάτες Προγραμματισμένοι για συγκεκριμένη πτήση
- Επιβάτες Καθυστερημένοι και Τελευταίας στιγμής,
- Χάσιμο πτήσης, διαδικασίες ακυρώσεων, ακυρωτικά
- Λίστες αναμονής, Αναβάθμιση και υποβάθμιση επιβατών σε θέσεις.
- Μεταφορά επιβατών ανάμεσα σε πτήσεις και κτίρια αεροδρομίων.
- Συνδεδεμένες πτήσεις και μετ-επιβιβαζόμενοι επιβάτες.
- Υπηρεσίες και εργασίες απαραίτητες πριν, κατά την διάρκεια και μετά την πτήση.
- Εξοπλισμός και εφόδια αεροσκαφών, αναλώσιμα των πτήσεων
- Καθαριότητα και προετοιμασία αεροπλάνου
Εξυπηρέτηση επιβατών και διαδικασίες της πτήσης
- Customer’s Service: Βασικές Αρχές Επικοινωνίας, εξυπηρέτησης πελατών και καλής συμπεριφοράς.
- Η επικοινωνία και η επαφή τους με τους επιβάτες: Χειρισμός κατάλληλος και αποτελεσματικός για όλες τις κατηγορίες επιβατών.
- Εξυπηρέτηση των επιβατών κατά την διάρκεια της επιβίβασης, αποβίβασης και πτήσης.
- Κατηγορίες Επιβατών και Ειδικοί επιβάτες.
- Χειρισμός ειδικών επιβατών Διαδικασίες επιβατών για το αεροπορικό ταξίδι.
- Διαδικασίες επιβατών πριν, μετά και κατά τις ενδιάμεσες στάσεις.
- Σέρβις φαγητού και ποτού ανάλογα την αεροπορική εταιρεία, την κατηγορία αεροπλάνου, την κατηγορία του δρομολογίου, τις ώρες διάρκειας, την ώρα απογείωσης, για όλες τις θέσεις των αεροπλάνων.
- Ενημερώσεις, Αναγγελίες, Χαιρετισμοί
- Προετοιμασία και Έλεγχος Καμπίνας, ασφάλιση επιβατών και εξοπλισμού
- Πώληση αφορολόγητων ειδών
- Ασφάλιση – Απασφάλιση Θυρών
Αντιμετώπιση Εκτάκτων Καταστάσεων – Πρώτες Βοήθειες
- Σωστικά Μέσα και Ασφάλεια του Αεροπλάνου
- Επίδειξη σωστικών μέσων
- Διαδικασίες και πρωτόκολλα επείγουσας ανάγκης.
- Εφόδια, εξοπλισμός και σωστοί χειρισμοί στις καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης.
- Πρώτες βοήθειες.
- Στοιχεία Αεροπορικής Ιατρικής.
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε νέες και νέους μέχρι 30 χρονών, που θέλουν να ξεκινήσουν καριέρα στην αεροπορική βιομηχανία.
Απαραίτητα προσόντα:
- Τουλάχιστον κάτοχοι Απολυτηρίου Λυκείου
- τουλάχιστον καλή γνώση Αγγλικών ως 1η ξένη γλώσσα.
- Καλή επαγγελματική εικόνα,
- Ύψος 1.65 m κατ’ελάχιστον.
Το πρόγραμμα μπορεί να συνδιαστεί με παρακολούθηση ΚΑΙ του προγράμματος ΕΠΙΓΕΙΑΣ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ (Airport Ground Handling), για την απόκτηση ΚΑΙ των δύο ειδικοτήτων.
- Κρατήσεις θέσεων με συμπλήρωση της φόρμας επικοινωνίας και κατάθεση προκαταβολής.
- Για τραπεζική κατάθεση του ποσού του σεμιναρίου, χρησιμοποιήστε τους παρακάτω λογαριασμούς:
Τράπεζα | ΠΕΙΡΑΙΩΣ |
IBAN | GR 35 0172 1540 0051 5403 8738 483 |
Τράπεζα | ΕΘΝΙΚΗ |
IBAN | GR 76 0110 8620 0000 8624 8000 282 |
Δικαιούχος | ΜΑΡΙΑ ΧΑΪΝΑ ΚΑΙ ΣΙΑ ΚΕΚ PRAXIS Ε.Ε. |
Με το τέλος του προγράμματος, οι εκπαιδευόμενοι, θα έχουν μάθει να εκτελούν τα παρακάτω επαγγελματικά καθήκοντα Πληρώματος Καμπίνας (Cabin Crew):
- Παρουσίαση του μέλους του πληρώματος στο αεροδρόμιο- στην ανάλογη υπηρεσία – 1,5 έως 2 ώρες, πριν την προγραμματισμένη ώρα απογείωσης της συγκεκριμένης πτήσης.
- Ενημέρωση από τον προϊστάμενο της πτήσης για τα στοιχεία της πτήσης: Τύπος και Όνομα αεροπλάνου, αριθμός επιβατών, όνομα κυβερνήτη, θέση του κάθε μέλους πληρώματος κοντά στις εξόδους κινδύνου ονοματισμένες με γράμματα και αριθμούς, θέση εργασίας κατά σειρές καθισμάτων επιβατών στο αεροπλάνο καθώς και τρόπος και χρόνος κατά την πτήση που θα γίνει η προσφορά φαγητών, ποτών, και η πώληση αφορολογήτων ειδών.
- Προετοιμασία του αεροπλάνου από πλευράς ελέγχου για το σωστικό υλικό, την καθαριότητα, τα φαγητά, ποτά, αναλώσιμα πριν να έρθουν οι επιβάτες.
- Υποδοχή των επιβατών κατά την επιβίβαση για το ταξίδι πριν την απογείωση και διευκόλυνση τους ώστε να βρουν τη θέση τους, ενημέρωση των επιβατών για την τοποθέτηση των αποσκευών τους.
- Αναγγελία υποδοχής όνομα Εταιρείας, αριθμός πτήσης, προορισμός, όνομα Κυβερνήτη και προιστάμενου, στοιχεία για την πτήση: διάρκεια, πορεία ταξιδιού, αναμενόμενος καιρός.
- Επίδειξη σωστικών μέσων σε περίπτωση καταστάσεων εκτάκτου ανάγκης, για το πώς να δέσουν και να λύσουν τη ζώνη τους.
- Προετοιμασία και έλεγχος καμπίνας για να είναι ασφαλισμένος όλος ο εξοπλισμός και τα εφόδια, καθίσματα και ζώνες καθισμάτων επιβατών, πριν την απογείωση.
- Μετά την απογείωση, εξυπηρέτηση επιβατών για φαγητό, ποτό, ανάλογα με τον τύπο της πτήσης.
- Ενημέρωση κατά τη διάρκεια της πτήσης και τυχόν καταστάσεις ανάγκης, την παροχή ειδικών υπηρεσιών σε διάφορες κατηγορίες ξεχωριστών επιβατών (αναπήρων, αρρώστων, ασυνόδευτων παιδιών, επισήμων, διασημοτήτων, ομάδων).
- Πώληση αφορολογήτων ειδών.
- Αναγγελίες και προετοιμασία για την προσγείωση με επανέλεγχο καμπίνας και επιβατών.
- Μετά την προσγείωση, αναγγελίες αποχαιρετισμού κατά την τροχοδρόμηση.
- Μετά το τελικό σταμάτημα του αεροπλάνου, απασφάλιση και άνοιγμα θυρών.
- Προετοιμασία επιβατών για αποβίβαση και αποχαιρετισμός τους, άνοιγμα ντουλαπιών για ξεχασμένα αντικείμενα
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η διάρκεια της κάθε εκπαιδευτικής ώρας είναι 45′
CERTIFICATE “CABIN CREW” από την Νοbilis Air Group ♣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ για απόκτηση και Διεθνούς Διπλώματος CABIN CREW ♣ Βεβαίωση Παρακολούθησης Προγράμματος Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΒΕΚ) από το Πιστοποιημένο Κέντρο Δια Βίου Μάθησης Επιπέδου 2 PRAXIS.