- Πληροφορίες Σεμιναρίου
- Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο
- Σε Ποιούς Απευθύνεται
- Εκπαιδευτικοί Στόχοι
- Εκπαιδευτικές Μέθοδοι
- Παροχές
- Επιδότηση
- Πιστοποίηση
- ΠόληΑθήνα - Χαλκίδα - Αλιβέρι
Αναγνωρισμένο από το ΔΟΑΤΑΠ ως ισότιμο με το αντίστοιχο των Ελληνικών ΑΕΙ.
Το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στη Διοίκηση και Ηγεσία Σχολικών Μονάδων μοριοδοτείται από το δημόσιο τομέα και παρέχει στους φοιτητές ένα ευρύ φάσμα γνώσεων και δεξιοτήτων στη θεωρία και τη πρακτική της εκπαιδευτικής διοίκησης και ηγεσίας.
- Διάρκεια σπουδών: 3 ακαδημαϊκά εξάμηνα (πλήρης φοίτηση)
- Τίτλος πτυχίου: Μεταπτυχιακό πρόγραμμα στη Διοίκηση & Ηγεσία Σχολικών Μονάδων
- Επίπεδο σπουδών: Master (2ος κύκλος Σπουδών)
- Γλώσσα διδασκαλίας: Ελληνικά
- Τύπος σπουδών: Εξ Αποστάσεως (Full time ή Part time)
- Τμήμα: Επιστημών Αγωγής
Κριτήρια εισδοχής: Πτυχίο Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης ιδρύματος της ημεδαπής ή της αλλοδαπής (αναγνωρισμένο από τον ΔΟΑΤΑΠ)
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Ο φοιτητής πρέπει να συμπληρώσει επιτυχώς 30 ECTS, από την ακόλουθη λίστα μαθημάτων: |
|||
Α/Α | Τίτλος Μαθήματος | Κωδικός Μαθήματος | ECTS |
---|---|---|---|
1 | Θεωρίες και Αρχές Εκπαιδευτικής Διοίκησης και Ηγεσίας | DLEDAΝ051 | 10 |
2 | Αποτελεσματική και Επιτυχημένη Σχολική Ηγεσία | DLEDAΝ052 | 10 |
3 | Εκπαιδευτική Έρευνα | DLEDAΝ053 | 10 |
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ Ο φοιτητής πρέπει να επιλέξει την επιλογή 1 ή 2 και να συμπληρώσει επιτυχώς 60 ECTS. Επιλογή 1: Μεταπτυχιακή Διατριβή (Ι και ΙΙ) + δύο (2) επιλεγόμενα μαθήματα εμβάθυνσης + ένα (1) επιλεγόμενο μάθημα διερεύνησης. Επιλογή 2: Τέσσερα (4) επιλεγόμενα μαθήματα εμβάθυνσης + δύο (2) επιλεγόμενα μαθήματα διερεύνησης. |
ΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΜΒΑΘΥΝΣΗΣ (οι φοιτητές επιλέγουν δύο μαθήματα) | |||
Α/Α | Τίτλος Μαθήματος | Κωδικός Μαθήματος | ECTS |
---|---|---|---|
1 | Εκπαιδευτική Ηγεσία και Τεχνολογία | DLEDAΝ056 | 10 |
2 | Εκπαιδευτική Πολιτική και Εκπαιδευτική Αλλαγή | DLEDAΝ057 | 10 |
3 | Διοίκηση και Διαπολιτισμική Εκπαίδευση | DLEDAΝ058 | 10 |
4 | Διοίκηση και Λήψη Αποφάσεων | DLEDAΝ059 | 10 |
5 | Διαχείριση και Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού | DLEDAΝ060 | 10 |
6 | Ηγεσία Ομάδων στην Εκπαίδευση | DLEDAΝ061 | 10 |
ΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΔΙΕΥΡΥΝΣΗΣ | |||
Α/Α | Τίτλος Μαθήματος | Κωδικός Μαθήματος | ECTS |
---|---|---|---|
1 | Ζητήματα Αειφόρου Ανάπτυξης, Αρχές και Στόχοι | DLEDAΝ062 | 10 |
2 | Σύγχρονες Τάσεις στην Ειδική και Ενιαία Εκπαίδευση: Θεωρία και Έρευνα | DLEDAΝ063 | 10 |
3 | Διδασκαλία, Μάθηση και Αξιολόγηση | DLEDAΝ064 | 10 |
4 | Μελέτη του Αναλυτικού Προγράμματος | DLEDAΝ065 | 10 |
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗ ΔΙΑΤΡΙΒΗ | |||
Α/Α | Τίτλος Μαθήματος | Κωδικός Μαθήματος | ECTS |
---|---|---|---|
1 | Μεταπτυχιακή Διατριβή Ι | DLEDAN054 | 10 |
2 | Μεταπτυχιακή Διατριβή ΙΙ | DLEDAN055 | 20 |
Η αξιολόγηση του φοιτητή και η τελική βαθμολογία του κάθε μαθήματος προκύπτει από τον συμψηφισμό των βαθμολογούμενων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων κατά τη διάρκεια του εξαμήνου και της τελικής εξέτασης.
Το Πανεπιστήμιο Frederick λειτουργεί με βάση το σχετικό νόμο περί ιδιωτικών Πανεπιστημίων της Κυπριακής Δημοκρατίας. Τα προγράμματα σπουδών του αξιολογούνται και εγκρίνονται από ειδική επιτροπή, την Επιτροπή Αξιολόγησης Ιδιωτικών Πανεπιστημίων (Ε.Α.Ι.Π.), που διορίζεται από την Κυβέρνηση. Η Επιτροπή αυτή έχει και τη γενικότερη εποπτεία της λειτουργίας του Πανεπιστημίου.
Τον Ιανουάριο του 2012, το Πανεπιστήμιο πήρε την τελική άδεια λειτουργίας του μετά από απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου. Η απόφαση λήφθηκε στη βάση της έκθεσης της Επιτροπής Αξιολόγησης Ιδιωτικών Πανεπιστημίων στην οποία καταγράφεται η πορεία ανάπτυξης και η πρόοδος του Πανεπιστημίου από τον Οκτώβριο του 2007 έως τον Οκτώβριο του 2011, περίοδο κατά την οποία το Πανεπιστήμιο λειτουργούσε με αρχική άδεια λειτουργίας.
Όλα τα προγράμματα του Πανεπιστημίου είναι πλήρως αναγνωρισμένα από την Κυπριακή Δημοκρατία και από όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το Πανεπιστήμιο Frederick από το ακαδημαϊκό έτος 2010-2011 λειτουργεί διδακτορικά προγράμματα σπουδών. Οι διδακτορικές σπουδές είναι ο ανώτατος τίτλος σπουδών που μπορεί να απονέμει ένα πανεπιστήμιο και το Πανεπιστήμιο Frederick είναι ιδιαίτερα ικανοποιημένο για την επιτυχία αυτή.
Αναγνώριση από τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.
Το Πανεπιστήμιο Frederick, ύστερα από την υποβολή σχετικής αίτησης και αφού έτυχε ενδελεχούς αξιολόγησης, αναγνωρίστηκε από τον Διεπιστημονικό Οργανισμό Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.) της Ελλάδας, ως Ομοταγές Ίδρυμα προς τα Ελληνικά Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και οι Σχολές και Τμήματά του, ως ισότιμα με τα αντίστοιχα των Ελληνικών Α.Ε.Ι.
Σε εκπαιδευτικούς κάθε βαθμίδας και ειδικότητας που θέλουν να αναβαθμίσουν τα προσόντα και τις γνώσεις τους και να δώσουν ώθηση στην καριέρα τους, με ένα Μεταπτυχιακό ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΟΑΤΑΠ
Η σημασία της αποτελεσματικής οργάνωσης και διοίκησης σχολικών μονάδων αλλά και των εκπαιδευτικών συστημάτων έχει πολλαπλασιαστεί κατά τα τελευταία 25-30 χρόνια. Σε μια εποχή όπου οι κοινωνικές, πολιτικές και οικονομικές αλλαγές είναι συνεχείς και ραγδαίες και ταυτόχρονα οι απαιτήσεις για παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης μεγαλύτερες από ποτέ, η ανάγκη για προετοιμασία κατάλληλων διοικητικών στελεχών έχει φτάσει στο υψηλότερο της σημείο. Η αναγνώριση της σημασίας της αποτελεσματικής σχολικής ηγεσίας είναι πλέον καθολική από ερευνητές, ακαδημαϊκούς, εκπαιδευτικούς και γονείς. Πρόσφατα ερευνητικά αποτελέσματα στο εξωτερικό καταδεικνύουν πως η ηγεσία σχολικής μονάδας είναι ο δεύτερος σχολικός παράγοντας σε θετική επίδραση στα αποτελέσματα μαθητών.
Ο σχολικός ηγέτης του σήμερα δεν μπορεί να αντεπεξέλθει με επιτυχία στο δύσκολο έργο του χωρίς την κατάλληλη προετοιμασία. Χρήσιμη μεν η επαγγελματική εμπειρία αλλά εξίσου χρήσιμη είναι και η θεωρητική/επιστημονική κατάρτιση. Το εξ’αποστάσεως μεταπτυχιακό πρόγραμμα στην Διοίκηση Σχολικών Μονάδων έχει ως στόχο να βοηθήσει τους τωρινούς αλλά και μελλοντικούς σχολικούς ηγέτες στην προσπάθεια τους για αποτελεσματική διοίκηση σχολείου. Το πρόγραμμα είναι σχεδιασμένο ώστε να εξοπλίσει τους φοιτητές με ένα ευρύ φάσμα γνώσεων και δεξιοτήτων όσον αφορά τη θεωρία και την πρακτική της εκπαιδευτικής διοίκησης και της εκπαιδευτικής ηγεσίας.
Αναμένεται ότι με την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος οι απόφοιτοι θα είναι σε θέση να:
- Έχουν αποκτήσει ένα στερεό υπόβαθρο στην θεωρία αλλά και την πρακτική της εκπαιδευτικής διοίκησης και εκπαιδευτικής ηγεσίας
- Ερμηνεύουν και να εξηγούν την δράση και λειτουργία των σχολικών μονάδων
- Κατανοούν τις διαδικασίες μάθησης και διδασκαλίας ώστε να διαμορφώνουν τις κατάλληλες συνθήκες εργασίας για το προσωπικό και τους μαθητές
- Αναλύουν τις αρχές της κουλτούρας του σχολείου και να λαμβάνουν τις σωστές αποφάσεις για εισαγωγή, ανάπτυξη και διατήρηση κουλτούρας
- Γνωρίζουν τα χαρακτηριστικά της ποιοτικής ομαδικής εργασίας και να οργανώνουν αποτελεσματικές κοινότητες μάθησης για τους εκπαιδευτικούς
- Κατανοούν τις χρήσεις της τεχνολογίας στην ηγεσία
- Δουλεύουν αποτελεσματικά με εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές για την επίτευξη όσο το δυνατόν καλύτερων αποτελεσμάτων
- Χρησιμοποιούν την αξιολόγηση διδασκαλίας και διδακτικού έργου ως αποτελεσματικό εργαλείο ηγεσίας.
- Επιλέγουν και να εφαρμόζουν ηγετικά και διοικητικά στυλ και πρακτικές αποτελεσματικής ηγεσίας ανάλογα με την κατάσταση
- Αναλύουν και να αξιολογούν την έρευνα για την διοίκηση και ηγεσία
- Αναλύουν και να αξιολογούν εκπαιδευτικές πολιτικές όσον αφορά τη σημασία και τις προεκτάσεις που έχουν για το προσωπικό και την εκπαίδευση
- Διαμορφώνουν το κατάλληλο σχολικό περιβάλλον για όλους τους μαθητές
- Βοηθούν στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών στα σχολεία.
- Συγγράφουν επιστημονικές εργασίες που να είναι σε θέση να δημοσιευθούν σε έγκυρα επιστημονικά περιοδικά και να παρουσιαστούν σε τοπικά και διεθνή επιστημονικά συνέδρια.
Επίπεδο σπουδών: Master (2ος κύκλος Σπουδών)
Γλώσσα διδασκαλίας: Ελληνικά
Τύπος σπουδών: Εξ Αποστάσεως (Full time ή Part time)
Κριτήρια εισδοχής: Πτυχίο Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης ιδρύματος της ημεδαπής ή της αλλοδαπής (αναγνωρισμένο από τον ΔΟΑΤΑΠ)
Τα εξ αποστάσεως Μεταπτυχιακά Προγράμματα που προσφέρονται από τη Σχολή Επιστημών Αγωγής & Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Frederick αναφέρουν στην Πράξη του ΔΟΑΤΑΠ το εξής: “Το γνωστικό αντικείμενο του παραπάνω μεταπτυχιακού τίτλου εμπίπτει στις Επιστήμες της Αγωγής.”
Βάσει της τρέχουσας νομοθεσίας τα Μεταπτυχιακά που εμπίπτουν στις Επιστήμες της Αγωγής παρέχουν την Παιδαγωγική Επάρκεια.
Ο νόμος είναι διαθέσιμος εδώ: ΦΕΚ 2023, σελ. 62-63.