Την Εξειδικευμένη Μονάδα Συστημάτων Υγραεριοκίνησης “PASSAS Υγραεριοκίνηση” επισκέφτηκαν οι σπουδαστές της ειδικότητας ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΟΤΡΟΝΙΚΗΣ του ΙΕΚ PRAXIS.
Ενημερώθηκαν για τις τάσεις που επικρατούν πλέον στα συστήματα υγραεριοκίνησης αυτοκινήτων, τις μάρκες, τα μοντέλα, τις επιδόσεις, την κατανάλωση.
Παρακολούθησαν την εφαρμογή συστήματος υγραεριοκίνησης και τις ρυθμίσεις που απαιτούνται και έμαθαν τα παρακάτω:
Γενικές Πληροφορίες για τα Συστήματα Υγραεριοκίνησης στα αυτοκίνητα:
- Το υγραέριο – στα αγγλικά LPG (Liquefied Petroleum Gas) – είναι ένα μίγμα υδρογονανθράκων, από τους οποίους οι πιο γνωστοί είναι το βουτάνιο και το προπάνιο.
- Πρόκειται για αέρια υποπροϊόντα της διύλισης του πετρελαίου, απαραίτητης για να βγουν τα κανονικά καύσιμα.
- Η μετατροπή για την καύση υγραερίου μπορεί να γίνει σε οποιοδήποτε αυτοκίνητο, ακόμα και σ’ αυτά που έχουν έγχυση βενζίνης.
- Στην περίπτωση όμως αυτή πρέπει να αποσυνδεθεί η διάταξη έγχυσης και να τοποθετηθεί στη θέση της είτε ένα κοινό καρμπιρατέρ είτε ένα καρμπιρατέρ αερίου.
- Το βασικό στοιχείο της μετατροπής είναι το δοχείο υγραερίου, που είναι κατασκευασμένο σύμφωνα με πολύ αυστηρές προδιαγραφές.
- Το αέριο φθάνει με μία σωλήνωση στον «προσαρμοστήρα», μια διάταξη που του επιτρέπει να μπαίνει μέσα στις σωληνώσεις εισαγωγής.
- Η διάταξη αυτή αλλάζει ανάλογα με τον τύπο και τη διάταξη του κινητήρα. Γενικά πρόκειται για ένα σωληνάκι Βεντούρι, τοποθετημένο είτε ανάμεσα από το φίλτρο αέρα και το καρμπιρατέρ, είτε ανάμεσα από το σώμα του καρμπιρατέρ και την πεταλούδα, είτε στο φίλτρο του αέρα. Μπορεί να πρόκειται επίσης για μία ενσωματωμένη στο λαιμό του βεντούρι του καρμπιρατέρ ή και ακόμα ένα καρμπιρατέρ ειδικά μελετημένο για υγραέριο.
- Βασικά για να λειτουργήσει ο κινητήρας με υγραέριο, δεν χρειάζεται καμία άλλη μετατροπή ή προφύλαξη.
Το μόνο που πρέπει να έχουμε στο νου μας είναι το ότι, επειδή το υγραέριο, αυξάνει τη θερμοκρασία καύσης, ορισμένοι παλιοί κινητήρες δεν μπορούν να αντέξουν την αύξηση της θερμοκρασίας αυτής.
Οι κανόνες που πρέπει να ακολουθήσει ο τεχνικός για τη ρύθμιση του κινητήρα είναι οι ακόλουθοι:
- Μπουζί και αβάνς ίδια μ’ αυτά που ορίζει ο κατασκευαστής.
- Ρελαντί: 50 στροφές περισσότερες.
- Βαλβίδες: να μεγαλώσουν οι ανοχές στα κοκκοράκια στα 5 εκατοστά του χιλ. και να ελέγχεται η ανοχή αυτή κάθε 20-25.000 Χλμ
- Φίλτρο αέρα: Πρέπει να είναι πάρα πολύ καθαρό.
Μετά από αυτή τη μικρή εισαγωγή, οι αυριανοί επιτυχημένοι μηχανικοί αυτοκινήτων του ΙΕΚ PRAXIS, συνεχίζουν εντατικά την μελέτη, πάνω στα συστήματα υγραεριοκίνησης και γενικότερα σε όλα τα σύγχρονα συστήματα των αυτοκινήτων.
Μάθετε Περισσότερα Για Τη Σχολή Τεχνικών Επαγγελμάτων του ΙΕΚ PRAXIS
Δείτε Τα Επερχόμενα Σεμινάρια Τεχνικών Επαγγελμάτων του ΙΕΚ PRAXIS